Kun luot asiakastilisi ja teet tilauksen sivustolla www.spartoo.fi (yritysnimellä), SPARTOO SAS kerää joitain henkilötietojasi. Henkilötietojesi suojaaminen on SPARTOO SAS:lle keskeinen ja tärkeä asia, ja SPARTOO SAS on sitoutunut jatkuvasti parantamaan yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) sekä Ranskan tietosuojalain (Loi Informatique et Libertés n°78-17 du 6 janvier 1978) noudattamista.
CNIL:n määritelmän mukaan termi "henkilötiedot" on "kaikki tiedot, jotka liittyvät suoraan tai välillisesti tunnistettavissa olevaan luonnolliseen henkilöön".
Henkilötietojen rekisterinpitäjäksi määritellään yritys, joka määrittelee käsittelyn tarkoitukset ja keinot.
Sivustolla kerättyjä henkilötietoja käsittelevät:
SPARTOO SAS Société par Actions Simplifiée
Rekisteröity Grenoblen yritysrekisterissä numerolla 489 895 821,
jonka pääkonttori sijaitsee osoitteessa 16 rue Henri Barbusse 38100 Grenoble, Ranska (jäljempänä SPARTOO)
.
SPARTOO on nimittänyt tietosuojavastaavan (jäljempänä 'DPO').
Voit olla yhteydessä tietosuojavastaavaan:
- Sähköpostitse: dpo@spartoo.com
- Postitse: SPARTOO SAS - DPO -16 rue Henri Barbusse 38100 Grenoble
Mitä henkilötietoja SPARTOO kerää asiakkaistaan?
- Meille antamasi tiedot
.
Keräämme ja tallennamme kaikki tiedot, jotka annat meille SPARTOO-tilistäsi. Voit halutessasi olla antamatta meille tiettyjä tietoja, mutta tämä voi kuitenkin johtaa siihen, että et saa joitakin palveluitamme.
- Automaattisesti kerätyt tiedot
Kun käytät sivustoa SPARTOO, keräämme automaattisesti tiettyjä tietoja, jotka liittyvät erityisesti käyttöösi ja vuorovaikutukseesi sivuston SPARTOO sisällön kanssa. Tämä keruu tapahtuu pääasiassa "evästeiden" avulla.
- Muista lähteistä saadut tiedot
Markkinointikumppanuuksiemme avulla voimme myös kerätä henkilötietojasi, mutta vain, jos annat nimenomaisen ennakkosuostumuksesi kyseisille kumppaneille.
Henkilötietojen käsittely koskee erityisesti:
- Identiteetti;
- Maksutiedot;
- Tapahtumatiedot;
- Perhe-, talous- tai rahoitustilanne;
- Navigointitiedot;
- Kauppasuhteen seurantaan liittyvät tiedot: tilaushistoria, myynnin jälkeistä palvelua koskevat tiedot, tilauksia koskevat tiedot, toimitustapahtumat, valitukset, vaihdot, kommentit;
.
- Laskujen maksamiseen liittyvät tiedot
- Kilpailujen ja muiden myynninedistämistoimien järjestämiseen ja käsittelyyn liittyvät tiedot.
- Osana petostentorjuntaa: todistus henkilöllisyydestä tai asuinpaikasta ja kopio pankkikortista.
- Puhelutallenteet asiakaspalveluun soitetuista puheluista. (Sinulla on mahdollisuus kieltäytyä nauhoituksesta puhelun aikana).
Mihin tarkoituksiin SPARTOO käsittelee henkilötietojani?
se
SPARTOO käsittelee henkilötietoja tarjotakseen ja parantaakseen palvelujaan ja asiakaskokemustaan.
Näitä tarkoituksia ovat:
- Tilaukset ja tuotteiden toimitus
SPARTOO käsittelee henkilötietoja ensisijaisesti seuraavia tarkoituksia varten: tilausten käsittely, tuotteiden toimituksen mahdollistaminen, maksujen suorittaminen ja yhteydenpito asiakkaisiin heidän tilauksistaan, tuotteistaan, palveluistaan ja myynninedistämistarjouksista.
- Asiakaskokemuksen personointi SPARTOO
Käytämme henkilötietojasi suositellaksemme sinulle mahdollisesti kiinnostavia tuotteita ja palveluja tunnistamalla mieltymyksesi ja personoimalla kokemuksesi SPARTOO.
- Lakisääteisten velvoitteidemme noudattaminen
Joissakin tapauksissa meillä on lakisääteinen velvollisuus kerätä ja käsitellä henkilötietojasi.
- Mahdollistaa helppo viestintä asiakkaidemme kanssa
- Petostentorjunta
Jotkin henkilötietojen käsittelyt edellyttävät suostumustasi tiettyä tarkoitusta varten. Jos annat suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn kyseistä tarkoitusta varten, voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa, jolloin se lakkaa olemasta voimassa.
Jos et halua vastaanottaa SPARTOO-uutiskirjettä, voit peruuttaa tilauksen tilisi tilaukset-välilehdeltä.
Jos haluat selata verkkosivustojamme nimettömänä, voit tehdä sen kirjautumalla ulos tililtäsi ja poistamalla evästeet käytöstä selaimestasi.
Henkilötietoja käsittelee:
- SPARTOO SAS:n sisäiset palvelut
Pääsy henkilötietoihisi SPARTOO SAS -yhtiössä on rajoitettu työntekijäryhmiin heidän tehtäviensä rajoissa ja näiden tietojen käsittelyn tarkoituksen mukaisesti.
(Keräämämme tiedot voidaan välittää joillekin tytäryhtiöillemme ja ulkoisille palveluntarjoajille tuotetilausten käsittelyä, tuotteiden toimittamista ja maksujen käsittelyä varten. Näillä kolmannen osapuolen palveluntarjoajilla on pääsy henkilötietoihin, joita he tarvitsevat palveluidensa suorittamiseen, eivätkä he saa käyttää niitä mihinkään muuhun tarkoitukseen, ja heidän on noudatettava sovellettavia tietosuojalakeja.
- Osa henkilötiedoista siirretään Euroopan unionin ulkopuoliseen maahan. Jos siirrämme henkilötietoja Euroopan talousalueen ulkopuolisiin maihin, varmistamme, että tiedot siirretään sovellettavien tietosuojalakien mukaisesti.
Esimerkki: alihankintasopimus Madagaskariin sijoittautuneen yrityksen kanssa, joka huolehtii osasta SPARTOO:n asiakaspalvelutoimintaa; kaikki tarvittavat toimenpiteet ja takeet tällaisten siirtojen varmistamiseksi on toteutettu.
- Henkilötietojasi voidaan lähettää myös julkisille tahoille, yksinomaan lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi, tuomioistuimen virkamiehille, oikeudellisille edustajille ja velkojen perinnästä vastaaville tahoille.
Käsittelytoimen oikeusperusta määritellään tekijäksi, joka antaa organisaatiolle oikeuden käsitellä henkilötietoja.
Oikeusperustat eroavat toisistaan suoritetun käsittelyn tyypin mukaan:
- Sopimus: koskee kaikkien sovitun sopimuksen kannalta tarpeellisten tietojen käsittelyä.
- Suostumus: valitset henkilötietojesi toimittamisen antamalla nimenomaisen suostumuksesi, jonka voit peruuttaa milloin tahansa.
- Oikeutettu etu: edun on täytettävä laillisuuden ja välttämättömyyden kriteerit, eikä se saa olla ristiriidassa niiden henkilöiden oikeuksien ja etujen kanssa, joiden tietoja käsitellään.
- Lakisääteinen velvoite: Henkilötietojen käsittely johtuu lakisääteisestä velvoitteesta.
Asiakastilien hallinnointi | |
Käsittelyn tarkoitus | Kaupallisten suhteiden, tilausten, toimitusten ja asiakastilien hallinta. |
Käsittelyn oikeusperusta | Välttämätön sopimuksen tekemisen ja toteuttamisen kannalta. |
Vastaanottajat |
Palvelun harjoittajat SPARTOO Tytäryhtiöt Alihankkija |
Aktiivinen säilytysaika | 3 vuotta * |
Tilin kanssa ja ilman tiliä olevien mahdollisuuksien hallinta SPARTOO | |
Käsittelyn tarkoitus | Rakennat ja hallinnoit mahdollisia asiakkaita koskevia tiedostoja, toteutat SPARTOO-tuotteiden ja kumppaneiden esittely- ja myynninedistämistoimia. |
Käsittelyn oikeusperusta | Suostumus |
Vastaanottajat | Spartoon sisäiset palvelut |
Aktiivinen käyttäjätietojen säilytys | 3 vuotta * |
Käsittelyn tarkoitus | Petosten torjunta |
Käsitellyt tiedot | Petostentorjunnan yhteydessä pyydetyt todistusasiakirjat |
Käsittelyn oikeusperusta | Oikeutettu etu petosten estämiseksi |
Vastaanottaja | Palvelun harjoittajat SPARTOO |
Aktiivinen säilytysaika | 6 kuukautta |
Laskujen säilytys | |
Käsittelyn tarkoitus | Laskujen säilytys |
Käsittelyn oikeusperusta | Lakisääteinen velvoite |
Vastaanottajat | Palvelun harjoittajat SPARTOO |
Säilytysaika välitilassa | 10 vuotta laskun laatimispäivästä alkaen. |
New Life -käyttäjien hallinta | |
Käsittelyn tarkoitus | Mahdollistaa käytettyjen tavaroiden yksittäisten ostajien ja myyjien välisen välitystoiminnan. |
Käsittelyn oikeusperusta | Välttämätön sopimuksen tekemisen ja toteuttamisen kannalta |
Vastaanottajat |
Palvelun harjoittajatSPARTOO Tytäryhtiöt Alihankkija |
Aktiivinen säilytysaika | 3 vuotta* |
Kilpailujen hallinnointi | |
Käsittelyn tarkoitus | Kilpailuihin osallistuminen, palkintojen voittaminen, prospektitietojen kerääminen. |
Käsittelyn oikeusperusta | Sopimuksen tekemisen ja toteuttamisen kannalta välttämättömät, suostumus |
Vastaanottajat |
Palvelun harjoittajat SPARTOO Kaupalliset palvelunharjoittajat |
=Aktiivinen säilytysaika | 3 vuotta* |
Tietojen saantia, oikaisua, vastustamista, poistamista, rajoittamista ja siirrettävyyttä koskevien oikeuksien hallinnointi. | |
Käsittelyn tarkoitus | Jotta asiakkaat ja potentiaaliset asiakkaat voivat käyttää henkilötietojensa käsittelyyn liittyviä oikeuksiaan. |
Käsittelyn oikeusperusta | Lakisääteinen velvoite |
Vastaanottajat | Oikeudelliset palvelut |
Säilytysaika kannassa |
Väliaikainen kanta : 5 vuotta* aktiivinen kanta : 24 tuntia, kun kyseessä on henkilöllisyystodistus, joka toimitetaan siirrettävyyttä koskevan oikeuden käyttämisen yhteydessä. |
Maksutietojen tallentaminen kertamaksun yhteydessä (salatussa muodossa) [B-crypt]) | |
Käsittelyn tarkoitus | Ajallaan maksaminen |
Käsittelyn oikeusperusta | Välttämätön sopimuksen solmimiseksi ja täyttämiseksi, lakisääteinen velvoite. |
Vastaanottajat | Spartoon sisäiset palvelun harjoittajat |
Tietojen säilyvyys kanssa | välivaiheessa: 13 kuukautta maksun vahvistamisesta (kauppalain L.133-24 pykälä). aktiivinen kanta: maksun validointiin asti |
Evästeiden hallinta | |
Käsittelyn tavoite | kohdennettujen mainosten lähettäminen ja tilastojen laatiminen |
Käsittelyn oikeusperusta | Suostumus |
Vastaanottajat | Spartoon sisäiset harjoittajat |
Säilytysaika kannassa | 13 kuukautta evästetalletuksen jälkeen |
Kuinka kauan säilytämme henkilötietojasi?
Säilytämme henkilötietojasi niin kauan kuin se on tarpeen asiaankuuluvien tarkoitusten täyttämiseksi ja lakisääteisten velvoitteiden, kuten vero- tai kirjanpitovelvoitteiden, täyttämiseksi, tai muun sinulle ilmoitetun ajan.
Samaa käsittelyä varten henkilötiedot käyvät läpi useita tallennusvaiheita. Säilytysajat vaihtelevat käsittelyn tyypin ja tarkoituksen mukaan.
- Säilytyksen ensimmäinen vaihe on arkistointi aktiiviseen tietokantaan. Tietojen säilyttäminen riippuu siitä, kuinka kauan käsittelyn tarkoitus, joka oikeuttaa tietojen keräämisen, on saavutettu. Tiedot ovat käsittelystä vastaavien operatiivisten yksiköiden saatavilla.
- Toinen vaihe on väliarkistointi. Kerättyjä tietoja ei enää käytetä siihen tarkoitukseen, jota varten ne kerättiin, mutta ne ovat edelleen hallinnollisesti kiinnostavia, kuten riidan tai maksun laiminlyönnin hallinnoimiseksi, tai niiden säilyttäminen on sallittua tai laissa edellytettyä. Väliarkistointi suoritetaan sovellettavan vanhentumisajan puitteissa tai säilyttämistä koskevien oikeudellisten velvoitteiden mukaisesti. Näihin tietoihin on pääsy vain asianmukaisesti valtuutetuilla Spartoon työntekijöillä.
- Tämän väliarkistointivaiheen jälkeen tietosi anonymisoidaan.
Tietojesi säilytysajan määrittämiseksi on tarpeen määritellä lähtökohta. CNIL:n suositusten mukaisesti tämä lähtökohta määritellään asiakkaan tai potentiaalisen asiakkaan viimeisimmän positiivisen toimen perusteella, joka merkitsee todellista askelta, joka osoittaa kiinnostusta SPARTOO kohtaan; esimerkiksi:
- klikkaamalla hyperlinkkiä,
- tilaus,
- kirjautuminen asiakastilille
- vierailu paikan päällä.
Yritys SPARTOO ryhtyy kaikkiin tarvittaviin varotoimiin henkilötietojesi turvallisuuden säilyttämiseksi.
Se varmistaa fyysiset ja sähköiset turvatoimenpiteet ja suojamenettelyt, jotka liittyvät asiakkaiden henkilötietojen keräämiseen, säilyttämiseen ja välittämiseen. Näihin toimenpiteisiin voi kuulua henkilöllisyystodistuksen pyytäminen henkilötietojesi siirrettävyyttä koskevan pyynnön yhteydessä.
SPARTOO salaa, pseudonymisoi ja anonymisoi henkilötietoja ja ottaa käyttöön sitovan salasananhallintakäytännön.
Yritys SPARTOO käyttää tietoturvaloukkausrekisteriä RGPD:n 33 ja 34 artiklan mukaisesti ja sitoutuu ehkäisemään tietoturvaloukkauksia, reagoimaan niihin asianmukaisesti ja ilmoittamaan tietoturvaloukkauksista CNIL:lle ja rekisteröidyille RGPD:ssä säädettyjen määräaikojen mukaisesti.
SPARTOO muistuttaa sinua myös siitä, että on tärkeää suojella asiakastiliäsi luvattomalta käytöltä ja salasanasi luottamuksellisuutta.
EU-asetuksen 2016/679 mukaisesti sinulla on useita oikeuksia, jotka ovat:
.
- oikeus tutustua sinua koskeviin tietoihin, muuttaa, oikaista ja poistaa niitä.
- oikeus pyytää näiden tietojen siirrettävyyttä.
- mahdollisuus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä tai pyytää meitä rajoittamaan henkilötietojesi käsittelyä tietyissä olosuhteissa.
Voit myös lähettää pyyntösi:
- sähköpostitse: dpo@spartoo.com
- postitse: SPARTOO SAS - DPO - 16 rue Henri Barbusse 38 100 Grenoble
Sinulla on myös oikeus tehdä valitus CNIL:lle:
https://www.cnil.fr/fr/plaintes
Tätä tietosuojakäytäntöä voidaan muuttaa erityisesti lainsäädännön ja sääntelyn kehityksen perusteella.