Evästeiden asetusten hallinta
Spartoo käyttää evästeitä, jotka ovat tarpeellisia ja välttämättömiä verkkosivuston toiminnan kannalta, sekä sen sisällön parantamiseksi. Evästeitä käytetään myös sivustoliikenteen analysointiin. Kumppanimme käyttävät evästeitä henkilökohtaisen mainonnan näyttämiseen selaimesi ja profiilisi perusteella. Jos napsautat alla olevaa "Hyväksy kaikki ja sulje"-linkkiä, voit muuttaa asetuksiasi milloin tahansa suoraan asiakastililläsi. Jos napsautat "Hylkää kaikki", jäävät käyttöön ainoastaan sivuston toiminnan kannalta välttämättömät evästeet.
postnord visa mastercard klarna
Ilmainen toimitus ja palautus
Spartoo
Käyttäjätili
Suosikit
0 Ostoskori
Menu

Yleiset myyntiehdot

1 Myyjän tunniste

Päivitetty 08.08.2023

SPARTOO SA (Société Anonyme). Osakeyhtiö jonka pääoma on 364 561,76 euroa, ja toimipaikka sijaitsee osoitteessa 16 rue Henri Barbusse 38100 Grenoble, Ranska. Yritys on rekisteröity Grenoblen kauppa- ja yritysrekisteriin numerolla 489 895 821.

Asiakaspalvelu:
Puh. (+358) 9424 50266
Sähköposti: adriana@spartoo.fi
maanantai - perjantai 10.00 - 18.00

2 Yleisten myyntiehtojen soveltaminen

Myyntiehtojen hyväksyminen merkitsee niiden hyväksymistä kokonaisuudessaan. Myyntiehtoja sovelletaan kaikkiin sivustolla SPARTOO.FI tehtyihin tilauksiin. Myyntiehdot muodostavat sopimuksen SPARTOO.FI:n ja Asiakkaan välille.

Pidätämme oikeuden yleisten myyntiehtojen päivittämiseen tai muuttamiseen ja ostokseen sovelletaan myyntiehtoja, jotka ovat olleet voimassa tilauksen teon hetkellä. Päivitetyt myyntiehdot astuvat voimaan sillä hetkellä kun ne ovat asetettu luettaviksi sivustollemme SPARTOO.FI ja ne sitovat asiakasta siitä hetkestä lähtien. Tätä ennen tehtyjä toimia sitovat aiemmat myyntiehdot.

Kaiken toiminnan sivustolla tulee noudattaa yleisiä myyntiehtoja.

SPARTOO.FI tarjoaa sivustollaan myös Yhteistyökumppanien myymiä ja lähettämiä tuotteita: « Yhteistyökumppanin tuotteet, Partner Product». Tässä mainitut yleiset myyntiehdot eivät koske hintaa, maksutapoja, maksujen vahvistusta, kanta-asiakaspisteitä, lahjakortteja tai alennuskuponkeja, toimitustapoja, kauppiaiden palautusehtoja. Jokainen yhteistyökumppani asettaa omat myyntiehtonsa. Asiakkaan tulee tutustua ehtoihin (toimitusehdot, palautusehdot, yleiset myyntiehdot) Yhteistyökumppanin tuotetta valittaessa sekä tilausta vahvistaessa: maksutapa, toimitustapa ja toimitusosoite.

3 Tuotetarjonnan voimassaolo

Tuotetarjonta on tarkoitettu ainoastaan kuluttajille, joiden toimitusosoite on Manner-Suomessa.
Nettisivustolla näkyvät tuotteet ovat saatavilla riippuen varastotilanteesta.
Jos asiakas on tilannut loppuunmyydyn tuotteen, SPARTOO.FI sitoutuu ilmoittamaan tästä asiakkaalle sähköpostitse. Jos asiakas on jo maksanut tuotteen, sitoutuu SPARTOO.FI hyvittämään summan asiakkaalle seuraavaa ostosta varten lahjakorttina tai maksamaan summan takaisin viimeistään 15 arkipäivän kuluessa. Tilaus peruuntuu automaattisesti.

4 Tuotteiden esitteleminen

Myynnissä olevat tuotteet pyritään esittelemään ja kuvaamaan mahdollisimman tarkasti. Asiakas voi tutustua tuotteen kuvaukseen saadakseen tietoa tuotteen ominaisuuksista. Asiakkaalla on velvollisuus tutustua tarjottuihin tietoihin ennen tilauksen tekoa. Asiakkaalla on täysi vastuu tuotteen valinnasta ja ostopäätöksestä.
Mikäli esittelyteksteissä on virheellisiä tietoja tai puutteita, saattaa SPARTOO.FI olla korjausvelvollinen. Asiakkaan tulisi ilmoittaa SPARTOO.FI:lle kaikista mahdollisista virheistä tuotteen tiedoissa.

5 Käyttäjätilin luominen

Kaikkia tilauksia varten asiakkaan tulee luoda käyttäjätili ensimmäisen tilauksen yhteydessä. Asiakkaan tulee täyttää lomake seuraavilla tiedoilla: sähköpostiosoite, sukunimi, etunimi, sukupuoli, syntymäaika, toimitusosoite, puhelinnumero. Käyttäjätilin luomisen yhteydessä asiakas valitsee käyttäjätilille haluamansa salasanan. Salasana on henkilökohtainen ja ainoastaan asiakkaan käytössä. Salasanan jakaminen kolmansille osapuolille on kielletty.
Asiakas sitoutuu antamaan täydelliset ja ajantasaiset tiedot. Kaikki henkilötietojen väärinkäytöt voivat johtaa käyttäjätilin sulkemiseen ja jatkotoimenpiteisiin. Jos asiakas luo usean käyttäjätilin tai jos samaa käyttäjätiliä käyttää useampi henkilö tai jos havaitsemme muuta vastaavaa väärinkäyttöä, pidätämme oikeuden poistaa käyttätilien käyttöoikeudet.
Asiakas vakuuttaa omaavansa riittävän osaamisen tehdäkseen tilauksen sivuston SPARTOO.FI tuotteista.
SPARTOO.FI ei hyväksy alle 16-vuotiaiden tekemiä tilauksia ilman vaadittua huoltajan antamaa lupaa joka vaaditaan jokaiseen alle 16-vuotiaan tekemään tilaukseen.
Pidätämme oikeuden poistaa Poste restante - osoitteella rekisteröidyt asiakastilit.

6 Tuotteiden hinnat

Hinnat on mainittu euroina, kaikki verot Suomeen sisältäen, poislukien mahdolliset toimituskulut. Jos ALV:n arvo muuttuu, saattaa se vaikuttaa tuotteiden hintaan ilman, että siitä ilmoitetaan asiakkaalle erikseen. SPARTOO.FI pidättää oikeuden muuttaa hintojaan milloin tahansa, mutta tuotteiden laskutushinta on tilauksen tallennuksen aikana ilmoitettu hinta.

Hinnat sisältävät mahdolliset alennukset jotka ovat olleet tarjolla sivustolla SPARTOO.FI, poislukien yhteistyökumppanien tuotteet. Nämä hinnat ovat pysyviä niiden voimassaolon ajan, joka on ilmoitettu SPARTOO.FI-sivustolla, SPARTOO.FI pidättää oikeuden, tämän voimassaoloajan ulkopuolella, muuttaa hintoja koska tahansa. Hinnat eivät sisällä käsittelykuluja, lähetystä, kuljetusta eivätkä toimitusta, joista saattaa aiheutua lisäkuluja, mikäli näistä on erikseen sivustolla ilmoitettu. Asiakkaalta pyydetty maksusuoritus vastaa ostoksen kokonaissummaa, kulut sisältäen.

Yhteistyökumppanien tuotteiden kohdalla, Asiakkaan tulee tutustua kyseisen Yhteistyökumppanin yleisiin myyntiehtoihin tuotesivulla.

Jokaisesta Spartoon itse myymästä tuotteesta on tilauksen lähettämisen jälkeen ladattavissa maksukuitti. Sen voi ladata suoraan asiakastilin kautta « Tilaukseni »-osiosta

7 Tilaaminen ja turvattu maksu

7.1: Tilaus

Asiakas vahvistaa tilauksen täällä mainitulla tavalla. Vahvistamalla tilauksen asiakas hyväksyy SPARTOO.FI:n yleiset myyntiehdot ja/ tai Yhteistyökumppanin/-en myyntiehdot mikäli tilauksella on Kumppanituotteita. Tilatakseen haluamansa tuotteen SPARTOO.FI-sivulta asiakkaan tulee seurata seuraavia askelia tehdäkseen tilauksen.
- Koon ja värin valinta
- Värin, määrän, koon, hinnan jne. vahvistaminen ostoskori-sivulla, jossa on mahdollisuus muokata, lisätä tai poistaa tuotteita ostoskorista.
- Käyttäjätilin luonti ensimmäisen tilauksen yhteydessä asiakastiedot täyttämällä ja salasanan valitsemalla.
- Jos asiakas on oikeutettu erityistarjoukseen (ei koske Yhteistyökumppanien tuotteita), hän lisää koodin sille tarkoitettuun laatikkoon maksusivulla.
- Maksutavan valinta, toimitustavan valinta, toimitusosoitteen merkintä.
- Maksutavan valinnan jälkeen tilauksen vahvistaminen lopullisesti.Tilauksen vahvistamalla sitoudut maksamaan tilauksesi.
- Tilauksen vahvistus lähetetään sähköpostitse ja se vahvistaa tuotteen myynnin kun tuotteen hinta on kokonaisuudessaan veloitettu (veloitus ei ole varausmaksu). Tuotteet ovat varauksessa 7 päivän ajan tilauksesta.

Jokainen vahvistettu tilaus sisältää maksuvelvollisuuden.

Tuote on SPARTOO.FI:n ja sen Yhteistyökumppaneiden, omaisuutta, kunnes asiakas on kokonaisuudessaan maksanut tuotteen, riippumatta tuotteen toimituspäivämäärästä. Tämä ei poista asiakkaan vastuuta tuotteen katoamisen tai vahingottumisen kohdalla tuotetta vastaanotettaessa.

Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tilauksensa oikeellisuus ja ilmoittaa viipymättä mahdollisista virheistä.


7.2 : Maksaminen

  • Maksaminen luottokortilla (VISA, Mastercard)
    Asiakas syöttää sivustolle luottokortin numeron, kortin viimeisen voimassaolopäivämäärän ja CVC-koodin.
    Asiakas vahvistaa tilauksen napsauttamalla painiketta « Vahvista ». Maksun turvallisuuden takaamiseksi maksun vahvistaminen tapahtuu vasta pankin lähettämän 3D-secure-numeron syöttämisen jälkeen. Klikkaamalla Tallenna-painiketta, asiakas hyväksyy pankkikorttinsa numeron tallentamisen voimassaolopäivineen tulevia ostoksia varten.
  • Maksu 3 erässä luottokortilla
    Asiakas voi halutessaan maksaa ostoksensa kolmessa (3) kuukausierässä. Tämä maksutapa on käytettävissä ostosten summan ylittäessä 50€. Kolmasosa ostosten summasta veloitetaan heti, toinen kolmasosa kuukauden kuluttua ostosta ja viimeinen erä 2 kuukauden kuluttua ostosta.
    Maksutavasta veloitetaan 3,99€ palvelumaksu ensimmäisen kuukausierän veloituksen yhteydessä.
    Tilauksia, jotka sisältävät Yhteistyökumppanien tuotteita ei voi maksaa tällä maksutavalla.
    Mikäli asiakas palauttaa tuotteita tilaukselta, jolle on valittu maksutavaksi maksu 3 erässä, ja mikäli tuotteiden palautuksessa ei ole poikkeavuuksia, tapahtuu hyvittäminen seuraavalla tavalla:
    - Mikäli tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, hyvitetään jo maksettu summa takaisin kokonaisuudessaan ja jäljelle jääneet maksuerät mitätöidään. 5€ käsittelymaksua ei hyvitetä, poikkeuksena peruutusoikeus.
    - Mikäli tilaukselta palautetaan osa tuotteista, hyvitettävä osa vähennetään tulevista maksueristä.
    Maksamatta jääneiden tilausten kohdalla jäljellä olevat erät perutaan ja Asiakkaan tulee maksaa jäljellä oleva summa kokonaisuudessaan mukaan lukien mahdolliset korko- ja muistutusmaksukulut kuten mainittu artiklassa 7.3.
    Maksamiseen käytetyn maksukortin viimeinen voimassaolokuukausi ei voi olla seuraavien neljän kuukauden aikana ensimmäisestä maksuerästä. Tässä tapauksessa viimeinen voimassaolokuukausi ei voi olla sama kuin viimeisen maksuerän maksukuukausi. Tällaisessa tapauksessa tilaus peruuntuu. Maksu 3 erässä ei tällöin ole mahdollinen vaan maksu tulee suorittaa tavallisena korttimaksuna tai PayPal-palvelun kautta.
    Mikäli tilaus peruuntuu, Asiakkaalle hyvitetään hänen jo maksamansa erät, mukaanlukien 5€ käsittelymaksu ja loput maksuerät mitätöidään.
  • Maksaminen Klarna-laskulla
    Valitsemalla maksutavaksi Klarna-laskun, Asiakas maksaa tilauksen saamallaan laskulla.
    Maksu on suoritettava kokonaisuudessaan. Maksuaikaa laskulla on 14 päivää. Lasku lähetetään suoraan Asiakkaan sähköpostiin. Se on myös saatavilla Asiakkaan käyttäjätilillä sivustolla SPARTOO.FI. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 11,5% korko viivästyneeltä ajalta per tilaus.
    Klarna-laskulla voit tilata toimituksen ainoastaan vakituiseen kotiosoitteeseesi ja sinun pitää olla täyttänyt 18 vuotta tilauksen teon hetkellä. Löydät lisää tietoa Klarna Laskusta Klarnan sivuilta: https://www.klarna.com/fi/ehdot
  • Maksu Verkkopankin kautta
    Valitsemalla maksun Verkkopankin kautta, voit suorittaa maksun haluamasi pankin kautta. Valittuasi maksutavan, klikkaa "Vahvista tilaus"-painiketta ja sinut ohjataan verkkopankin sivulle, josta voit valita pankkisi ja suorittaa maksun.

  • Maksu toimituksen yhteydessä (UPS)
    Voit tehdä tilauksen UPS-toimituksella ja valita maksutavaksi maksun toimituksen yhteydessä.
    Voit maksaa tilauksen ainoastaan käteisellä. Maksusivulla maksutavaksi tulee valita "Maksu toimituksen yhteydessä". Asiakas hyväksyy tilauksen klikkaamalla "Vahvista"-painiketta. Tämän maksutavan käsittelykulut ovat 7,5€, ja ne eivät ole hyvitettävissä, poikkeuksena peruutusoikeus.

  • Maksu pankkisiirrolla
    Sinun tarvitsee vain valita maksu pankkisiirrolla ja vahvistaa tilaus kohdassa 5 mainitulla tavalla klikkaamalla painiketta "Vahvista tilaus". Saat sähköpostitse viestin, joka sisältää SPARTOO.FI:n tilitiedot sekä tilauksen loppusumman, kuin myös henkilökohtaisen viitenumerosi, jonka avulla maksusuoritus yhdistetään tilaukseesi. Heti kun maksu näkyy tilillämme, tilauksesi vahvistetaan ja se voidaan lähettää. (Pankkisiirrolla maksaessasi varaudu siihen, että maksusuoritus näkyy meillä vähintään 5 päivän viiveellä).
  • Paypal
    Mikäli käytössäsi on jo Paypal-tili, sinun tarvitsee vain kirjautua verkossa Paypal-tilillesi sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi maksun suorittamiseksi.
    Asiakkaan maksutiedot eivät koskaan välity SPARTOO.FI:lle. Paypal salaa ja suojaa kortin tiedot jokaisella kerralla.
  • Maksu Lahjakortilla
    Voit maksaa tilauksen lahjakortilla. Asiakas merkitsee lahjakortin koodin sille varattuun kohtaan maksusivulla. Jos tilauksen loppusumma ylittää lahjakortin arvon, Asiakkaan tulee maksaa erotus muulla valitsemallaan maksutavalla. Jos tilauksen loppusumma on pienempi kuin lahjakortin arvo, voi asiakas käyttää jäljelle jäävän summan seuraavaan tilaukseensa lahjakortin voimassaoloaikana.



7.3: Maksamatta jättämäinen

SPARTOO.FI pidättää oikeuden olla toimittamatta tai käsittelemättä tilausta, jos Asiakas on jättänyt maksamatta osittain tai kokonaan edellisen tilauksensa tai jos sillä on tilaajan kanssa maksuun liittyvä riita-asia kesken tai jos epäilemme tilauspetosta.

Hylätty maksusuoritus pankki- tai luottokortilta, hylätty maksu 3 erässä-suoritus, kieltäytyminen maksusta toimituksen yhteydessä, riita-asia PayPalin kanssa antavat SPARTOO.FI:lle oikeuden periä maksattomia suorituksia. Maksamattomiin maksusuorituksiin lisätään viivästyskorko sekä saatetaan lisätä perintämaksun käsittelykuluja.



7.4: Maksun tarkistus

SPARTOO.FI tarkistaa kaikki sivustollaan vahvistetut tilaukset. Tarkistuksen on tarkoitus on suojella SPARTOO.FI:tä vilpiltä ja väärinkäytöksiltä: henkilöllisyyden väärinkäyttö,maksupetos. SPARTOO.FI:n asiakaspalvelulla on oikeus pyytää kaikilta Asiakkailta asiakirjoja tilauksen käsittelemisen jatkamiseksi: kopiota henkilöllisyystodistuksesta ja nimelläsi varustetusta laskusta,jne....

Mikäli pyydettyt asiakirjat eivät ole saapuneet 7 päivän kuluessa, peruuntuu tilaus automaattisesti.

Tarkoitukseen soveltumattomien asiakirjojen lähettämisestä seuraa myös tilauksen peruutus.

SPARTOO.FI ei ole vastuussa Yhteistyökumppaneiden tilauskäytännöistä



7.5: Maksuturvallisuus

Maksusuoritusten turvaamiseksi SPARTOO.FI käyttää pankin maksusuojauspalvelua. Tämä palvelu on SSL-suojattu. Henkilökohtaiset tiedot (pankkikortin 16 numeroa, voimassaoloaika ja CVC-numero) välitetään eteenpäin salattuina pankin serverille. Kun tilaus on vahvistettu, maksupyyntö lähetetään turvatuista verkkomaksuista vastaavalle taholle, joka tekee hyväksymispyynnön maksualustalle. Hallinnoija välittää sähköisen todistuksen tilauksesta sisältäen tilauksen summan sekä verkkomaksun päivämäärän.

8 Kirjautuminen

Asiakas, joka on jo tilannut SPARTOO.FI-nettisivustolta, voi valita salasanan jonka avulla hän voi tehdä seuraavat tilaukset täyttämättä kirjautumislomaketta uudelleen.
Sivustollemme jo kirjautunut Asiakas tunnetaan SPARTOO.FI-nettisivuston asiakkaana. SPARTOO.FI:n asiakkaan salasana on ehdottoman luottamuksellinen ja henkilökohtainen. Sitä ei missään tapauksessa saa paljastaa tai lähettää kenellekään muulle.
Jos SPARTOO.FI:n asiakas hävittää tai unohtaa salasanansa, tulee hänen klikata kirjautumissivulla olevaa painiketta «Oletko unohtanut salasanasi? Klikkaa tästä». Seuraavalla sivulla Asiakkaan tulee syöttää sähköpostiosoitteensa ja klikata tämän jälkeen "Lähetä"-painiketta. Asiakas saa pian tämän jälkeen sähköpostitse linkin, jonka kautta hän pääsee itse vaihtamaan salasanansa. Tämä uusi salasana korvaa vanhan automaattisesti.
Tehdäkseen uuden tilauksen, SPARTOO.FI-sivuston Asiakkaan on kirjauduttava sisään käyttäjätunnuksellaan ja uudella salasanallaan. Salasanaa ei käytetä millään tavalla maksujen suorittamiseen, vaan se toimii ainoastaan käyttäjätilin salasanana.

9 SPARTOO.FI toimitus

Kumppanituotteiden osalta Asiakkaan tulee tutustua kumppanin yleisiin myyntiehtoihin sen toimituskäytännöstä.
Ilmoitetuissa toimitusajoissa on viitteenä tilauspäivä ja ne esitetään arkipäivinä (lauantaita, sunnuntaita ja pyhäpäiviä ei oteta huomioon toimitusajan laskennassa). Ylivoimaisen esteen sattuessa SPARTOO.FI ei ole vastuussa toimituksen viivästymisestä.


Suomi

Kotikuljetus (UPS-standardi)
Toimitusaika: 7-8 päivää.
Toimituskulut: 5,99 €
UPS:n toimitusaika lasketaan toimitusosoitteen mukaan, jonka asiakas löytää turvalliselta maksusivulta
Kotiinkuljetus (UPS Express):
UPS:n toimitusaika lasketaan toimitusosoitteen mukaan, jonka asiakas löytää turvalliselta maksusivulta
Toimituskulut: 15,99 € per tilaus

Välityspisteen toimitus POSTNORDin kautta Toimitusaika: 6-7 päivää.
Toimituskulut:

Alle 30 € tilauksille Yli 30 € tilauksille
2,99 € toimituskulut Ilmainen toimitus


10 Tyytyväisyystakuu

Kaikki SPARTOO.FI-nettisivulta ostetut tuotteet voidaan palauttaa Tyytyväisyystakuun nimissä seuraavista syistä: tuote ei ole mieleinen, tuote ei ole sopivan kokoinen, väri ei vastaa odotuksia jne.....SPARTOO.FI:n tuotteet voidaan vaihtaa tai palauttaa hyvitystä vastaan (katso ilmainen palautus 10.1).
Yhteistyökumppaneiden tuotteet on mahdollista palauttaa ainoastaan hyvitystä vastaan (jokaisen Yhteistyökumppanin myyntiehdot ovat luettavissa tuotesivulla).
Jotta vaihto tai palautus voidaan hyväksyä, tulee seuraavien ehtojen täyttyä :
- Tuote (tuotteet) ei (eivät) ole koskaan ollut (olleet) käytössä ulko-tiloissa. Tuotteen (tuotteiden) tulee olla uudenveroinen (uudenveroisia),
- Palautettavan tuotteen (tuotteiden) tulee vastata toimitettua (toimitettuja) tuotetta (tuotteita),
- Tuote (tuotteet) tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan jonka tulee olla hyväkuntoinen eikä sitä saa teipata ja kaikki pakattuna suljettuun pakkaukseen,
- Palautus tulee tehdä 30 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen (tuotteet),
- Tyhjän pakkauksen palauttaminen estää kaikki hyvitykset ja tuotevaihtot.
- Seuraa alla mainittuja ohjeita palautuksen suorittamiseksi.

Asiakkaalla on tilauksen peruutusoikeus EU-direktiivin 2011/83/UE mukaisesti kaikille SPARTOO.FI:stä tilatuille tuotteille. Peruutusilmoitus on tehtävä 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, ja sen voi tehdä joko Asiakas tai Asiakkaan valtuuttama kolmas osapuoli. Peruutusilmoitus tulee lähettää sähköpostitse tai kirjeitse määräajan kuluessa ja ilmoituksessa tulee olla merkittynä seuraavat tiedot:
Postiosoite: SPARTOO, 16 rue Henri Barbusse, 38100 Grenoble, France Sähköpostiosoite: adriana@spartoo.fi
Ilmoitan tällä viestillä ostosopimuksen peruuttamisesta seuraavalle tilaukselle ja tuotteelle/tuotteille:
Tuotteen/tuotteiden nimi ja määrä:
Tilausnumero :
Tilaus tehty pvm: .... .. ja vastaanotettu pvm.....
Tilaajan nimi :
Tilaajan osoite :
Päivämäärä
Allekirjoitus (mikäli ilmoitus tehdään kirjeitse)

Asiakas on siis oikeutettu hyvitykseen kun hän palauttaa tuotteet uudenveroisina, alkuperäispakkauksessaan(palautuskäsittelijät tarkistavat palautukset systemaattisesti), mukaan lukien toimituskulut. Palautus on ilmaista SPARTOO.FI:n valmiiksi maksamalla palautuslomakkeella. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen jollakin muulla kuin alla mainitulla tavalla, vastaa Asiakas itse palautuskuluista.


10.1: Palautuksen voi tehdä seuraavilla tavoilla:

- Suomi: Ilmainen palautus UPS- tai Mypack-palautuksena.

(Yhteistyökumppaneiden tuotteiden omat myynti- ja palautusehdot löydät tuotesivulta).
10.2: Palautusprosessi on seuraava:

Vaihe 1 : Käyttäjätili
Kirjaudu SPARTOO.FI-tilillesi sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi ja mene kohtaan « palautukseni » täyttääksesi palautuspyynnön.

Vaihe 2 : Palautuslomakkeen saaminen
-Jos kyseessä on ilmainen palautus: saat sähköpostiisi palautuspyynnön vahvistuksen ja sen mukana linkin, josta voit tulostaa palautuslomakkeen.
- Jos kyseessä on maksullinen kumppanituotteen palautus: saat sähköpostiisi palautusosoitteen, johon palautus tulee lähettää.

Vaihe 3 : Riippuen valitusta palautustavasta, toimita paketti valitsemaasi palautuspisteeseen tai sovi paketille nouto
Säilytä palautuskuitti siihen asti, kunnes palautus on vahvistettu ja hyväksytty.


Palautuksen käsittelyaika on noin 7-10 arkipäivää.

11 Toimittamattomien tilausten käsittely

11.1 : Palautuneet paketit, joita ei ole toimitettu perille virheellisen osoitteen takia:

Kyseessä on kuljetuksesta vastaavan yrityksen palauttamat paketit seuraavalla ilmoituksella: virheellinen osoite.
Paketin vastaanottamisen ja hyväksymisen jälkeen SPARTOO.FI ottaa yhteyttä asiakkaaseen lähettääkseen tilauksen takaisin hänelle, jos tuote on edelleen saatavilla tai suorittaakseen tilauksen takaisinmaksun, asiakkaan toiveen mukaisesti.SPARTOO.FI pidättää oikeuden suorittaa takaisinmaksun palautetulle tilaukselle ja olla lähettämättä tilausta uudelleen, mikäli usealta tilaukselta löytyy väärään tai virheelliseen osoitteeseen tehtyjä tilauksia.


11.2: Palautuneet paketit maininnalla "EI LUNASTETTU":

Kyseessä ovat paketit, joita asiakas ei ole lunastanut postista tai noutopisteestä määräajassa. Palautuneen paketin vastaanottamisen ja käsittelyn jälkeen SPARTOO.FI ottaa yhteyttä asiakkaaseen lähettääkseen tilauksen takaisin hänelle, jos tuote on edelleen saatavilla tai suorittaakseen tilauksen takaisinmaksun, asiakkaan toiveen mukaisesti. SPARTOO.FI pidättää oikeuden hyvittää tilauksen ja olla lähettämättä tilausta uudelleen, jos käyttäjätilillä on useita lunastamattomia tilauksia.


11.3 : Palautetut paketit maininnalla "HYLÄTTY":

Kyseessä ovat paketit joiden vastaanottamisesta Asiakas on kieltäytynyt. 72 tuntia palautetun paketin vastaanottamisen ja käsittelyn jälkeen SPARTOO.FI hyvittää tilauksen Asiakkaan käyttäjätilille lahjakortin muodossa. Asiakas voi kieltäytyä lahjakortista ja pyytää tilauksen takaisinmaksua suoraan oman käyttäjätilinsä kautta sivustolla SPARTOO.FI (osiossa "Omat etuni").

Jos tilauspaketti on palautettu maininnalla "VÄÄRÄ OSOITE", "LUNASTAMATON" tai "HYLÄTTY", SPARTOO.FI ei voi taata tilattujen tuotteiden varausta, ja saattaa joutua hyvittämään tilauksen summan takaisin asiakkaalle, jos kyseiset tuotteet eivät enää ole saatavilla.

Yhteistyökumppanien tuotteiden ollessa kyseessä, ainoastaan tilauksen hyvitys on mahdollinen.

12 Vastuu

SPARTOO.FI on kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien puitteissa vastuussa kaikissa eri käyttövaiheissa: nettisivustolle kirjautuminen, selailu, lomakkeiden täyttö, tilauksen teko, tuotteiden toimitus tai mikä tahansa muu vaihe. SPARTOO.FI:tä ei voida pitää vastuussa mistään häiriöistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat Internet-verkoston käytöstä SPARTOO.FI:n varokeinoista huolimatta.
SPARTOO.FI:tä ei voida pitää vastuussa mistä tahansa palveluiden toimitushäiröistä, ulkoisesta hyökkäyksestä tai tietokoneviruksen esiintymisestä. Samoin mikä tahansa korkeimman oikeuden laillisesti ylivoimaiseksi esteeksi määrittelemä "force majeure" -tapahtuma vapauttaa SPARTOO.FI:n täysin kaikesta vastuusta. Asiakkaat hyötyvät nettisivustolla esiintyvien merkkien tarjoamista takuista.

13 Tekijänoikeudet

Kaikki SPARTOO.FI-nettisivuston elementit, niin visuaaliset kuvat että audiomateriaali, mukaan lukien teknologia, johon nettisivusto perustuu, on suojattu tekijänoikeuksilla tai tavaramerkki- ja patenttioikeuksilla.
Ne ovat SPARTOO.FI:n yksinomaista omaisuutta.
Kaikki hypertekstilinkit, jotka vievät käyttäjän SPARTOO.FI-nettisivustolle ja jotka käyttävät muun muassa framing-, deep-linking-, in-line linking - tai muita deep linking -tekniikoita, ovat ankarasti kiellettyjä.
Tällainen linkki tulee poistaa SPARTOO.FI:n sitä pyytäessä, vaikka linkki olisi epäsuorasti sallittu.

14 Henkilökohtaisten tietojen suojaaminen

14.1: Henkilökohtaisten tietojen kerääminen

Luodessaan käyttäjätilin sivustolle SPARTOO.FI asiakas luovuttaa yritykselle SPARTOO oikeuden kerätä henkilötietoja. Kaikki kerätyt tiedot ovat asianmukaisia, merkityksellisiä ja rajoitettuja, ja ovat tarpeellisia tilauksen käsittelyä varten (kohdat 2 ja 3). Tietojen keruusta vastaa yritys nimeltä SPARTOO SAS, osakeyhtiö, rekisteröity Grenoblen kaupparekisteriin numerolla 489 895 821, toimipaikka osoitteessa 16 rue Henri Barbusse 38100 Grenoble - France. Tietojen keräystä varten SPARTOO on rekisteröitynyt CNIL:iin (Ranskan tietosuojaviranomainen) numerolla: 1182432.

Termi "henkilötieto" tarkoittaa mitä tahansa tietoa jonka avulla henkilö voidaan tunnistaa, kuten nimi, puhelinnumero, syntymäaika, sukupuoli, sähköpostiosoite, kotiosoite, IP osoite tai mikä tahansa muu vastaava tieto, jonka asiakas päättää ilmoittaa SPARTOOlle.

Väärinkäytön ja allamainitun kaltaisten huijausten välttämiseksi, (kohdat 2 ja 3), SPARTOO.FI saattaa myös säilyttää, rajoitetun ajan (kohta 5), maksutapahtumiin liittyviä tietoja, kuten maksusuorituksiin käytettyjen maksukorttien viimeiset numerot ja korttien viimeiset voimassaoloajat.


14.2 :Tiedonkeruun tarkoitus

Henkilökohtaisia tietoja kerätään vain määrättyihin, selkeisiin ja laillisiin tarkoituksiin, seuraavista syistä:
- tilausten hallinta sivustolla
- kaupallisten tilastojen luominen, markkina- ja ostokäyttäytymistutkimusten tekeminen
- toimintojen ja käyttäjätilien hallinta, johon sisältyy erityiset tekniset operaatiot kuten normalisointi ja duplikointi
- asiakashallintaan liittyvät tehtävät
- asiakaskunnan valinta tarjousten kohdentamiseksi
- tarjousviestien lähettäminen SPARTOO.FI:n nimissä. Asiakas voi perua näiden viestien tilaamisen milloin tahansa klikkaamalla kyseessä olevan viestin alareunasta löytyvää linkkiä.
-laillisten määräysten ja muiden säännösten noudattaminen.
-petosten estäminen


14.3 : Kerättyjen tietojen vastaanottajat

Ainoastaan SPARTOO.FI ja sopimuksen kautta SPARTOO.FI:n kanssa toimivat yritykset jotka käsittelevät tilauksia , voivat tarkastella kerättyjä tietoja. Kategoriat, joilla on pääsy henkilökohtaisiin tietoihin SPARTOOssa, ovat toimivaltansa rajoissa liiketoimintapalvelut, hallintopalvelut, tekninen palvelu, ja valvontapalvelut (kirjanpito, sisäiset tarkastajat jne...)

Myös julkiset tahot voivat saada henkilökohtaisia tietoja oikeudellisten velvoitteiden puitteissa, tällaisia ovat oikeudelliset tahot, valtion virkamiehet ja perintätoimista vastaavat tahot.

Kaikki asiaan soveltuvat varotoimet henkilökohtaisten tietojen suojaamiseksi ovat käytössä välttääksemme tietojen vääristymisen tai kolmansien osapuolien luvattoman käytön.

SPARTOO pidättää oikeuden hyödyntää sivulta keräämiään tietoja kaupallisessa tarkoituksessa mikäli asiakas on ruksinut kohdan « haluan vastaanottaa tarjouksia Spartoon yhteistyökumppaneilta». Voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa ottamalla rastin pois tästä kohdasta. Tietojen käyttö, joka perustuu suostumukseen ennen peruuttamista, on laillista. SPARTOO voi siis välittää tietoja ulkopuolisille yrityksille. SPARTOO sitoutuu luovuttamaan tietoja ainoastaan sellaisille ulkomaalaisille yrityksille, jota noudattava Euroopan Yhteisön ja Ranskan valtion tietoturvamääräyksiä.


14.4 : Henkilökohtaisten tietojen säilyttäminen

Kerättyjä tietoja säilytetään viiden vuoden ajan laskettuna viimeisestä ostotapahtumasta sivustolla tai viimeisestä päivityksestä käyttäjätilillä. Jotkin luottokorttitiedoistasi, kuten osa kortin numeroista ja viimeinen voimassaolopäivä säilytetään tiedoissamme 13 kuukauden ajan huijausyritysten estämiseksi.
Pankkikortin turvakoodi tuhoutuu automaattisesti maksusuorituksen jälkeen. Osana Premium-palvelua voit hyväksyä luottokortin numeron ja niiden voimassaoloaikapäivän tallentamisen kolmetoista kuukauden ajaksi viimeisimmän tapahtuman, jonka olet tehnyt sivustolla tai viimeisimmän päivityksen yhteydessä asiakkastililläsi. Tämä suostumus ilmaistaan, kun valitset "Muista" -ruudun. Voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi tallentamiseen ottamalla rastin pois ruudusta samasta kohtaa. Jos uutta tapahtumaa tai päivitystä ei ole tehty asiakastililläsi viimeisen viiden vuoden ajan, tiedot poistetaan automaattisesti.


14.5 : Evästeet

SPARTOO.FI laskee sivukäynnit, vierailujen määrät sekä vierailijoiden aktiviteetit sivustolla ja heidän sivustolle palaamiskertansa evästeiden eli « cookiesien » avulla.
Asiakasta ei voi tunnistaa evästeen avulla. Se rekisteröi sivuston selaamiseen liittyviä tietoja asiakkaan tietokoneelta sivustolle SPARTOO.FI (vieraillut sivut, päivämäärä ja vierailuaika, jne.)ja voi lukea niitä myöhempien vierailuiden aikana.
Evästeiden avulla kerätyt tiedot ovat ainoastaan ja ehdottoman tiukasti rajoitettu sisäiseen käyttöön eikä niitä koskaan luovuteta kolmansille osapuolille.

Evästeiden käyttö, omien tai kolmansien, ei ole tarvittavaa edellyttämään sivuston toimintaa. Voit suostua tai kieltäytyä evästeiden käytöstä määrittämällä tietokoneesi selaimen asianmukaisesti.

Jotkin evästeet ovat "mainosevästeitä" , joka antaa meille mahdollisuuden seurata navigointiasi ja tallentamaan tarkasteltuja tuotteita, enimmillään 90 päivän viiveellä ja niiden avulla kohdentaa mainontaa perustuen selaamiisi tuotteisiin tai ei. Nämä evästeet ovat liittyvät Asiakkaan profiiliin (mutta eivät anna meille mahdollisuutta tunnistaa Asiakasta). Tämä vaatii suostumuksesi edellämainitulla tavalla. Voit myös milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi klikkaamalla seuraavaa linkkiä:
Poista cookiet profiilistani


14.6 : Tietojenkeruulupa

Kun päätät antaa henkilökohtaisisa tietojasi sivustolla, annat nimenomaisesti luvan kerätä ja käyttää henkilökohtaisia tietojasi.

EU:n lainsäädännön UE 2016/679 mukaisesti, asiakkaalla on oikeus tarkastella, rajoittaa ja korjata tietojaan olemalla yhteydessä jollakin seuraavista tavoista:
Sähköposti : dpo@spartoo.com
Kirjeitse osoitteessa SPARTOO SAS-DPO- 16 rue Henri Barbusse – 38100 Grenoble - France
Laillisin perustein asiakas voi kieltäytyä hyväksymästä tai rajoittaa tietojensa käsittelyn.

Asiakas voi tarvittaessa tehdä valituksen valvontaviranomaisen kanssa.


14.7 : Suostumus

Asiakas sitoutuu osaltaan säilyttämään SPARTOO.FI:n antamia tietoja ainoastaan henkilökohtaista käyttöä varten. SPARTOO.FI pidättää oikeuden kieltäytyä ilmoittamasta näitä tietoja esimerkiksi tietojen poistopyynnön yhteydessä asiakkaalle.

15 Kilpailut

Kaikkien kilpailujen osalllistumisehdot ovat luettavissa nettisivuilla. SPARTOO.FI:n järjestämiin kilpailuihin voi osallistua kuka tahansa ja niihin saattaa liittyä ostopakko. Ne ovat avoimia kaikille henkilöille, jotka asuvat siinä maassa jolle kilpailu on tarkoitettu ja jotka ovat lukeneet ja hyväksyneet kilpailun ehdot. Kilpailun voimassaoloaika ja osallistumisohjeet on mainittu kilpailun säännöissä. Kilpailujen voittajille ilmoitetaan asiasta sähköpostitse. Sähköpostiviesti sisältää palkinnon eli SPARTOO.FI:n alennuskupongin tai lahjakortin koodin muodossa tai tavarapalkintona. Voittojen vastaanottamisohjeet on ilmoitettu kilpailun säännöissä.
SPARTOO.FI pidättää oikeuden keskeyttää, siirtää tai peruuttaa kilpailun eikä ole vastuussa mistään ongelmista, jotka voivat aiheutua kilpailun aikana.
Reklamaatiot, hyvitykset ja muut muodollisuudet on määritelty kilpailuehdoissa. Kaikenlainen petos tai petoksen yritys kilpailun palkinnon saamiseksi voi johtaa oikeustoimiin.

16 Yksityismyynnit

Tuotteet, joita myydään SPARTOO.FI "Yksityismyynneissä" ovat saatavilla niille, jotka täyttävät ainakin kaksi seuraavista kolmesta ehdosta:
- On SPARTOO.FI-sivuston asiakas, jolla on voimassaoleva sähköpostisoite ja salasana
- On saanut kutsun sähköpostitse käyttäjätilin sähköpostiosoitteeseen
- On saanut vähintään yhden sähköpostin SPARTOO.FI-sivustolta

17 Spartoo Premium

Spartoo.fi tarjoaa asiakkailleen mahdollistuutta hankkia Spartoo Premium-palvelun.
Spartoo Premium on maksullinen palvelu jonka voimassaoloaika on 12 kuukautta ostohetkestä. Jos Asiakas haluaa jatkaa etujen hyödyntämistä voimassaoloajan jälkeen, voi Asiakas uusia palvelun seuraaviksi 12 kuukaudeksi maksamalla uudelleen palvelun hinnan.
Spartoo Premiumin edut eivät koske yhteistyökumppaneidemme tuotteita, merkittynä maininnalla "Kumppanituote".


  • Spartoo Premiumin edut ovat seuraavat:

-10% välitön alennus kaikista tuotteista alennusmyyntikausien ulkopuolella.
- 5% välitön alennus kaikista tuotteista alennusmyyntikausien aikana.
- Maksu 3 erässä-maksutapa ilman lisäkuluja vähintään 50€ ostoksille.
- Ilmainen pikatoimitus 48 tunnin sisällä, jos tilaus on tehty ennen klo 14.00 (lukuunottamatta viikonloppuja sekä yleisiä juhlapäiviä). Express-pikakuljetusta ei voi valita Ahvenanmaalle tai muille saarille, vain ja ainoastaan Manner-Suomeen.
- Erityistarjouksia: lisäalennuksia Spartoo Premium-asiakkaille erityisinä myyntipäivinä.


  • Ehdot alennuksiin ovat seuraavat:

- Ehdot 10% alennukseen : tätä hinta-alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin eikä tiettyihin merkkeihin, jotka eivät kuulu alennuksiimme.(katso käynnissä olevien tarjousten ehdot).Tämän tarjouksen voi yhdistää vain normaalihintaisiin tuotteisiin.
- Ehdot 5% alennukseen : tämä alennus on yhdistettävissä kaikkiin, mukaanlukien alennushintaisiin tuotteisiin alennusmyyntikausien aikana. Sitä ei voi yhdistää muihin tarjouksiin, vaan ainoastaan tarjouksiin alennuskausien aikaan.

18 Lahjakortit ja alennuskuponkikoodit

Lahjakortit ja alennuskupongit ovat alennuskoodien muodossa, sisältäen uniikin koodin. Lahjakorteista eikä alennuskupongeista voi saada rahallista korvausta eikä niitä hyvitetä. Jos tuotteet, jotka on ostettu käyttämällä lahjakortteja tai alennuskuponkeja, eivät miellytä ja ne joudutaan palauttamaan, voidaan summa kuitenkin palauttaa asiakastilille. Lahjakortti tai alennuskoodi palautetaan tällöin käyttäjätilille se on käytettävä voimassaoloajan puitteissa.
Ne eivät ole yhdistettävissä muihin tarjouksiin tai muihin alennuskuponkeihin.
Ei koske yhteistyökumppaneiden tuotteita

19 Edullisimman hinnan takuu

Jos löydät Spartoolta tekemäsi tilauksen jälkeen saman tuotteen edullisempaan hintaan, toimituskulut mukaanlukien, joltakin toiselta suomalaiselta nettisivustolta, jossa on mahdollista maksaa suoraan verkossa, SPARTOO:FI hyvittää sinulle hintaeron kaksinkertaisena.

Hinnanerotus voidaan hyvittää, jos seuraavat ehdot täyttyvät : :
- Edullisemmaksi ilmoitetun hinnan tulee sisältää toimituskulut,
- Ilmoitetun hinnan tulee olla tuotteen normaali hinta, se ei voi olla minkäänlaisen tarjouksen alainen hinta ja,
- Toimitusehtojen on oltava identtiset (tuote varastossa, lähetys viimeistään tilausta seuraavana päivänä, sivustolla valittavissa ainakin yksi maksuton toimitusvaihtoehto) ja,
- Tuotteen on oltava identtinen : uusi, sama merkki, sama malli, sama materiaali, sama väri, jne. ja,
- Tuotteen on oltava saatavilla, samassa koossa ja värissä jonka asiakas on hankkinut, sivustolla jossa sitä tarjotaan edullisempaan hintaan.
- Tarjous/tuote täytyy olla suomen kielisellä .fi -sivustolla ja rahayksikön tulee olla euro.
- Maksu on suoritettava verkkomaksuna ja,
- Hyvityksen voi saada yhden kerran per henkilö per tuote osoitteesta SPARTOO.FI tehdyistä ostoista

Eivät kuulu Edullisimman Hinnan Takuuseen:
- poistotuotteet tai alennustuotteet
- yksityismyynneissä, huutokaupoissa, nettihuutokaupoissa, ilmoitussivustoilla, tai muuten yksityisten henkilöiden puolesta myydyt tuotteet
- yhteistyökumppaneidemme myymät ja toimittamat tuotteet
- toimitukset Suomen ulkopuolelle

Menettelytavat Edullisimman Hinnan Takuussa
5 päivän kuluessa ostoksesta, asiakkaan on lähetettävä pyyntö osoitteeseen SPARTOO.FI käyttämällä asiakaspalvelun yhteydenottolomaketta ja noudattamalla seuraavia ohjeita:
- viestissä tulee olla mainittuna SPARTOO.FI tilausnumero
- viestissä tulee olla mainittuna URL-osoite, jossa tuotetta myydään edullisempaan hintaan, sekä URL-osoite SPARTOO.FI sivustolle kyseisen tuotteen kohdalle.
Jos kaikki edellä mainitut edellytykset täyttyvät, pyyntö on lähetetty mainitun ajan puitteissa ja peruutusoikeus on umpeutunut ja jos asiakas vahvistaa pitävänsä tilaamansa tuotteen, SPARTOO.FI sitoutuu hyvittämään asiakkaalle hintaeron kaksinkertaisena.
Hyvitys tehdään asiakkaalle SPARTOO.FI:n valitsemalla maksutavalla. Hyvitys suoritetaan 30 päivän kuluessa.

20 Sovittelu

Riita-asiassa Asiakas voi lähettää SPARTOO.FI:lle kirjallisen pyynnön ja SPARTOO.FI tekee parhaansa sen ratkaisemiseksi. Mikäli asiaan ei saada yhtämielistä ratkaisua, on asiasta lähettävä pyyntö sovittelijalle vuoden kuluessa sovintoehdotuksesta. Asiakas voi käyttää seuraavaa alustaa « Verkkovälitteinen riidanratkaisu » kaikkien riita-asioiden ratkaisemiseksi : https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=FI

21 Takuu

Lakisääteinen virhevastuu on voimassa 1 vuoden ajan tuotteen vastaanottoajasta (tuotteen keskimääräinen elinikä).
SPARTOO.FI ottaa vastuun valmistusvirheellisestä tuotteesta ensimmäiset 6 kuukautta, tämän jälkeen on asiakkaan velvollisuus osoittaa tuotteen viallisuus.

Virhevastuuseen eivät sisälly mahdolliset tuotteeseen tehdyt muutokset, tuotteen normaali kuluminen, ja viat jotka johtuvat tuotteen virheellisestä käytöstä, tuotteen virheellisestä huoltamisesta tai virheellisestä kuljettamisesta tai säilyttämisestä.

Korvaava tuote tai tuotteen korjaus tapahtuvat ilman lisäkustannuksia, kohtuullisen ajan kuluessa, paitsi mikäli nämä ovat kohtuuttomia suhteessa vikoihin tai mikäli korjaaminen ei ole mahdollista. Mikäli korjaaminen on mahdotonta, SPARTOO.FI hyvittää tuotteen osittain tai kokonaisuudessaan tapauskohtaisesti.
Kyseessä olevan tuotteen tulee olla tilattu sivustolta SPARTOO.FI ja se tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan. Kaikki asiaan liittyvät kysymykset tulee lähettää seuraavaan sähköpostiosoitteeseen: reklamaatiot@spartoo.fi.

Tutustu Spartoo-sovellukseen
Klikkaa tästä

Ja anna itsellesi mahdollisuus voittaa 100€ liittymällä paneeliimme

Seuraa meitä

Copyright © 2006 - 2024